1398-07-29 08:56
1700
0
65984
در مناظره نماینده گنبد و معاون عمرانی استاندار چه گذشت ؟

طیار : در سیل اخیر به گنبدکاووس توجه کافی نشده / غراوی : جناب طیار 10 میلیارد تومانی که برای خود مصوب کرده اید یک ریال هم به گنبد تزریق نشده است

معاون عمرانی استاندار گفت : جناب طیار شما که اهل مطالبه اید دو سال است در مجلس مبلغ ۱۰ میلیارد را برای خود مصوب کرده اید تا در اختیارتان باشد و بر اساس نظر شما به حوزه انتخابیه کمک شود اما حتی یک ریال آن در دو سال اخیر تخصیص نیافته و به شهرستان تزریق نشده، چرا؟

به گزارش گلستان ما ؛ جلسه شورای اداری گنبد کاووس که با حضور قره جه طیار نماینده گنبد کاووس در مجلس و میرمحمد غراوی معاون عمرانی استاندار برگزار شد ، به صحنه مشاجره و مناظره این مسئول تبدیل شد .

 

در ادامه سوالات و شبهات قره جه طیار و پاسخ های میرمحمد غراوی را با هم می خوانیم .

 

* طیار: ایجاد کارخانه ید در شمال گنبدکاووس پنج درصد سود و ۹۵ درصد ضرر را متوجه مردم کرده و من ۵۰ بار از استاندار خواستم این کارخانه را تعطیل و فعالیتش را متوقف کند.

 

**غراوی: دو کارخانه ید در مسیر آق قلا به اینچه برون در سالهای قبل تأسیس شده که امروز بیشترین ارزآوری را برای استان در میان محصولات مختلف دارد و میتواند به مزیت نسبی ما تبدیل شود، چطور ۵ درصد سود دارد؟ برای رفع مشکل زیست محیطی نیز نیازمند چاه جذبی هستیم. به بهانه رفع مشکل زیست محیطی نمی شود توسعه و صنعت را تعطیل کرد.

 

*طیار: ایجاد مکان برای پسماند صنعتی استان در گنبدکاووس غیر قانونی و برای ۱۵ روستای شمال گنبد مشکل ایجاد کرده است که به ما نامه داده اند. باید این تصمیم تغییر پیدا کند. چرا پسماند صنعتی سایر شهرها به گنبد بیاید؟

 

**غراوی: جناب طیار اینگونه بی اطلاع سخن نگوییم، این مکان با رعایت همه ضوابط در فاصله لازم در نظر گرفته شده و هنوز هم راه نیافتاده. ضمن اینکه چطور زباله های بیمارستانی و عفونی گنبد به آق قلا و زباله های خانگی به آزادشهر می رود؟  باید آزادشهری ها اعتراض کنند؟ برای هر موضوعی یک یا دو شهرستان در نظر گرفته شده است. برای ۸۰۰ تن زباله خانگی آزادشهر و آق قلا، برای ۸ تن زباله عفونی و بیمارستانی آق قلا و برای ۴تن زباله صنعتی که شامل دیود، ترانزیستور، براده آهن و فلز و... و بدون هیچ آلودگی است بیابان های گنبد در نظر گرفته شده.

 

*طیار: چرا ۵۰۰ متر ورودی روستای آق آباد را آسفالت و بهسازی نمی کنید؟ اگر بلد نیستید و نمیتوانید بگویید خودمان انجام دهیم. اینجا ورودی آسیای میانه به گنبدکاووس است.

 

**غراوی: اقای طیار ما تا کجا باید برای آق آباد هزینه کنیم؟ چرا عادت کرده اید هر سال بعد از توزیع اعتبارات استانی و شهرستانی این حرفها را بزنید؟

 

*سال گذشته در کمیته برنامه ریزی و توزیع اعتبارات اولویت خود را موارد دیگر اعلام کردید، بعد از توزیع اعتبار آمدید و گفتید آسفالت جاده آق آباد راهم می خواهم، گفتید نهایتا ۴۰۰ میلیون تومان هزینه دارد، بنده با اختیار خود و بر خلاف روال معمول این کار را کردم و تا کنون ۳.۵ میلیارد برای این پروژه هزینه کردیم که بارها به دستگاه های نظارتی جواب دادم. باز امسال هم در زمان توزیع اعتبارات سخنی از این پروژه نمی زنید و بعد از توزیع در مقابل مردم می گویید چرا این پروژه انجام نمی شود؟ اصلا آسفالت یک جاده درجه دو روستایی با عرض ۳۵ متر عقلانی و منطقی بود که بنده فقط به احترام شما دستور آن را دادم؟

 

**طیار: در فاصله ۵۰ متری روستای اگری بوغاز کشتارگاه صنعتی مرغ تاسیس می شود، این شایسته مردم نیست و آیا شما حاضرید ۵۰ متری محل زندگی شما کشتارگاه باشد؟ بوی آن و آلودگی آن چه می شود؟

 

**غراوی: امکان ندارد همچین پروژه ای ایجاد شده و یا حتی مصوبه گرفته باشد، اولا فاصله حداقلی در این پروژه ها ۵۰۰ متر است، دوما باید در کارگروه زیربنایی مطرح و مصوب شود که بنده رئیس این کمیسیون بوده و تا کنون چنین مصوبه ای با فاصله ۵۰ متر ندیدم. بر اساس شنیده ها و ادعای اطرافیان قضاوت نکنید.

 

*طیار: در سیل اخیر به گنبدکاووس توجه کافی نشده، از شهرداری ما حمایت نشده و مردم ما هفت ماه است در چادر هستند.... چرا زمین لازم به کسانی که منازلشان در حریم رود است اختصاص نمی یابد؟ حال در گدم آباد یا جهنم آباد.

 

**غراوی: اولا ما نه یک مکان بلکه دو مکان را در نظر گرفتیم، هم گدم آباد و بعداً تقی آباد، اما این شما در شهرستان بودید و لیست افراد را اصلاح کرده و بر آن افزودید و ما منتظر نهایی شدن لیست شما بودیم. الان هم اگر لیست قطعی است و دیگر به این اضافه نمی کنید تا اخر هفته زمین را تحویل می دهیم.

 

دوما بیشترین کمک را در سطح استان به گنبدکاووس کردیم که مجموعا ۶۵ میلیارد تومان تا کنون بوده و ۲۱ میلیارد به شهرداری گنبدکاووس کمک کرده ایم. شما از ادارات و شهرداری آمار گرفته اید؟

 

نکته جالبی که غراوی به آن اشاره کرد؛ جناب طیار شما که اهل مطالبه اید دو سال است در مجلس مبلغ ۱۰ میلیارد را برای خود مصوب کرده اید تا در اختیارتان باشد و بر اساس نظر شما به حوزه انتخابیه کمک شود اما حتی یک ریال آن در دو سال اخیر تخصیص نیافته و به شهرستان تزریق نشده، چرا؟

 

چرا شما در مجلس برای  اولویت های شهرستان خود تمهیدی نمی اندیشید؟ چرا حجم بودجه را اینقدر بالا می برید که معلوم است درامدها محقق نشده و تخصیص ها کاهش یابد؟

انتهای پیام /

 

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.